Inteligența Artificială (IA) schimbă regulile jocului pentru companiile globale, în timp ce agenții inteligenți și autonomi redefinesc interacțiunea om-computer, sunt de părere experții în tehnologie care participă la o nouă ediție a evenimentului DevTalks 2025.
În viziunea specialistului de la Thales, Andrei Stanca, inginer de software, redefinirea dinamicii geopolitice are loc inclusiv în cadrul forțelor navale.
”Într-o eră a amenințărilor în evoluție și a dinamicii geopolitice în schimbare, forțele navale trebuie să rămână în avangardă cu sisteme avansate de management al luptei (CMS). Totuși, livrarea și mentenanța acesto r soluții moderne într-o industrie tradițional conservatoare prezintă provocări semnificative. La Thales, redefinim ingineria apărării navale – adoptând noi tehnologii, modernizând fluxurile de lucru și depășind constrângerile de reglementare și termenele stricte. De la sisteme avansate de supraveghere la cele mai recente inovații în domeniul navelor, această sesiune va explora strategiile-cheie de inginerie software care asigură forțe navale rezistente și superioritate operațională”,a explicat Stanca.
La rândul său, Florin Soare, lider al Centrului Tehnologic la Accenture, a punctat: ”Inteligența artificială (IA) face un salt de la automatizare la adevărata autonomie, schimbând regulile jocului pentru companiile de pretutindeni. Această tranziție transformă modul în care funcționează companiile, felul în care se iau deciziile și modul în care profesioniștii din tehnologie colaborează cu sistemele IA. Trecem dincolo de IA ca simplu instrument, către IA ca partener de colaborare”.
În același context, consultantul de afaceri IA la Avaelgo, Radu Ștefan, a scris în preambulul prezentării sale de pe site-ul evenimentului că agenții inteligenți și autonomi redefinesc interacțiunea om-calculator. ”Acești agenți de generație următoare depășesc simpla executare a comenzilor – anticipează nevoile, se adaptează preferințelor și susțin proactiv sarcinile și luarea deciziilor, marcând o schimbare de paradigmă în modul în care se realizează munca”, a menționat Ștefan.
De asemenea, în ceea ce privește domeniul de marketing, reprezentantul Ipsos România, Bogdan Groze, consideră că fiecare click contează. ”În lumea cercetării de marketing, fiecare click contează – iar noi ne angajăm să ne asigurăm că sunt reale. Alătură-te nouă pentru o explorare detaliată a luptei de mare miză împotriva fraudei, unde IA, Big data și luarea deciziilor în timp real alimentează apărarea împotriva boților, fermelor de click-uri și actorilor malițioși. Procesăm fluxuri masive de date și un număr extrem de mare de sesiuni web simultane, menținând în același timp agilitatea și performanța. În centrul strategiei noastre se află abordarea senzor-flag-scor, unde fiecare semnal de fraudă este calculat independent folosind cea mai potrivită tehnologie – fie că este bazată pe IA, statistică sau analiză matematică pură a comportamentului online și mobil. Aceasta ne permite să analizăm și să eliminăm frauda la scară cu precizie”, a subliniat șeful Departamentului Livrări din cadrul Ipsos România.
Peste 7.000 de participanți și mai mult de 80 de companii de tehnologie au participat la o nouă ediție a evenimentului DevTalks România, ce a avut loc în perioada 4-5 iunie, la Centrul Expozițional Romexpo.
Tematicile abordate la ediția 2025 a DevTalks România au fost, printre altele: Inteligența Artificială, Machine learning, Java, Securitate Cibernetică, DevOps, Product Management, Gaming Development, leadership tehnic și diversitate în tech. AGERPRES