Tehnologia blockchain, cunoscută până în prezent industriei financiare, va fi aplicată în premieră în sectorul alimentar din România, oferind consumatorilor posibilitatea de a descoperi informaţii, direct de la fermă, despre originea şi calitatea produselor pe care le consumă.

“Utilizată în sectorul alimentar, tehnologia blockchain permite fiecărui actor din lanţul de aprovizionare (fermieri, ambalatori, distribuitori) să furnizeze informaţiile de care este responsabil pentru fiecare lot de produse prezent pe rafturile Carrefour. În România, această tehnologie este aplicată pentru prima dată ouălor Filiera Calităţii Carrefour provenite de la Ferma Rojişte din Judeţul Dolj”, informează un comunicat al Carrefour România, retailerul care a implementat tehnologia blockchain în sectorul alimentar.

În mod concret, tehnologia poate fi utilizată de clienţi prin scanarea codului QR de pe ambalajul de ouă şi astfel ajunge pe pagina dedicată, introduce numărul lotului care e vizibil tot pe ambalaj, aflând informaţii despre: locaţia şi numele fermei sau al fermierului, informaţii veterinare despre găinile care au făcut ouăle, cu ce au fost hrănite, cum au fost crescute păsările din ferma de ouă, data ambalării ouălor şi alte date care completează trasabilitatea produsului. Astfel, fie că sunt la cumpărături în magazin sau primesc produsele alimentare prin livrare, acasă, clienţii pot descoperi povestea #dincoloderaft a ouălor şi a fermierului din spate.

Filiera Calităţii Carrefour (FCC) reprezintă un program prin care compania realizează parteneriate de lungă durată direct cu producătorii locali şi internaţionali pentru a oferi consumatorilor produse de calitate, la preţuri accesibile. “Pe parcursul procesului de producţie, fiecare etapă este atent supravegheată de experţi ce monitorizează îndeaproape întregul proces de creştere şi cultivare, de la început, până când produsele ajung în magazinele Carrefour”, se menţionează în comunicat.

“Produsele de origine animală Filiera Calităţii Carrefour sunt rezultatul unor parteneriate durabile cu producătorii români care-şi doresc să aplice metode de creştere ce respectă bunăstarea animalelor, mediul înconjurător şi care garantează trasabilitatea alimentară de la Ť fermă la furculiţă ť. Clienţii noştri îşi doresc să cumpere produse româneşti de a căror origine să fie siguri, să afle mai multe despre felul în care sunt crescute şi hrănite animalele de la care provin aceste produse şi să aibă garanţia că toate angajamentele noastre în legătură cu calitatea şi siguranţa mărcilor proprii Carrefour sunt respectate de partenerii noştri”, susţine Gabriela Rădulescu, director calitate Carrefour România.

Aceasta afirmă că tehnologia blockchain, folosită pentru prima dată în România de către Carrefour pentru a înregistra trasabilitatea tuturor criteriilor de calitate şi siguranţă alimentară pe care produsele Filiera Calităţii trebuie să le respecte, va permite auditarea în timp real a aplicării acestor criterii indiferent de lotul produsului şi gestionarea rapidă a oricărei retragere de pe piaţă a unui produs neconform. AGERPRES