shiftin este un produs software românesc de programare automată a turelor de lucru dezvoltat de htss. Mitu Morega, Product Manager în cadrul proiectului, a detaliat conceptul și ideea în jurul căreia s-a creat această aplicație, în cadrul unui interviu acordat comunității OSC – Hackathons.

Cu ajutorul unei librării ample de reguli, shiftin poate calcula nivelul optim de ture de lucru pentru angajați, ținând cont de disponibilitatea acestora, de legislația muncii, precum și de obiectivele de performanță ale companiei. Automatizând toate aceste activități repetitive, un manager poate câștiga până la 10 ore de lucru pe săptămână, timp pe care îl poate dedica creșterii businessului. ,,Conform studiilor noastre, 9 din 10 angajați sunt mulțumiți de programul de lucru din shiftin, de modul în care își pot transmite disponibilitatea pentru muncă și de vizibilitatea 360 asupra programului întregii echipe din care fac parte.”

 

,,Atât eu, cât și product ownerul shiftin, venim din zona de business, unde ne-am confruntat cu nevoia de a ne planifica echipele, astfel încât să ne putem deservi obiectivele de business, dar respectând legislația muncii și ținând cont de nevoile de zi cu zi ale oamenilor din echipele noastre. Și tot acest proces necesită timp și se modifică de la o zi la alta.”

 

,,În 2018, unul dintre clienții HTSS a dorit să programeze automat turele de lucru ale echipelor sale pe baza mai multor indicatori de performanță a afacerii. Am identificat aceeași nevoie și la alte companii,  din diverse industrii, precum cea farmaceutică, retail, HoReCa. Am început să dezvoltăm shiftin, ca produs versatil, care să răspundă diversității si complexității culturilor organizaționale din România, și care să poată fi adaptabil, cu ușurință și pentru piața internațională.” 

Conceptul este unul unic. Pe piața din România nu există un model asemănător de programare a turelor de lucru, atât de adaptat nevoilor locale de business.

Modul de funcționare

Modelul de business shiftin este SaaS. Acesta asigură scalabilitatea produsului și îl face totodată, ușor accesibil oricărui tip de business, de orice dimensiune, fără costuri suplimentare de infrastructură.

“Este simplu: clientul shiftin achiziționează un pachet de funcționalități, sub formă de abonament lunar sau anual, noi îl asistăm în configurarea aplicației, iar ulterior, în câteva secunde, clientul își poate planifica singur echipele. Totul va fi trasabil și automatizat pentru el”, susține Mitu Morega.

Cu ajutorul unei librării ample de reguli, shiftin poate calcula nivelul optim de ture de lucru pentru angajați, susținând obiectivele de business ale companiei și ținând cont de preferințele de lucru ale angajaților și de legislația muncii.

,,Un diferențiator important este reprezentat de capacitatea shiftin de a propune în mod automat soluții pentru situațiile neprevăzute în care managerii se confruntă cu lipsă de personal”,  adaugă Mitu Morega.

Conform studiilor noastre, nu există industrie care să nu poată fi deservită de shiftin, atâta timp cât o companie are nevoie să-și planifice echipele, pe ture, în mod automat sau după șabloane”, confirmă Product Manager, Mitu Morega.

Prezent și viitor pentru shiftin 

,,În prezent, shiftin  este utilizat de clienți din 6 tari (România, Slovacia, Serbia, Italia, Polonia și Cehia) și suntem încrezători că în 2022, produsul nostru a ajuns la maturitatea necesară pentru a aborda și mai agresiv expansiunea în plan extern”, menționează Mitu Morega.

Un avantaj major in acest sens este reprezentat de parteneriatul nostru cu Microsoft care, în călătoria noastră, ne recomandă și ne susține ascensiunea rapidă la nivel internațional.

shiftin se impune prin capacitatea sa de a se adapta cu ușurință oricărui tip de business din orice industrie. Fiind conceput în Romania, unde mediul de lucru este unul mai complex, shiftin este flexibil și configurabil, până la nivel de echipă dintr-o locație. În general, managerii se confruntă cu gestionarea în paralel a mai multor proceduri, cerințe, reguli. „shiftin a fost conceput în așa fel încât să poată susține cu ușurință toate acestea, fără suport tehnic din partea noastră. Mizăm mult și pe experiența echipei shiftin în lucrul cu clienții noștri din cele 6 țări”, relatează Mitu Morega.