Compania de consultanță în lean management creată de doi specialiști cu experiență în antreprenoriat și în sectorul corporate, Gemba Partners,  a lansat după o investiție de 40.000 euro Biblioteca digitală Lean, o platformă digitală educațională cu materiale scurte despre îmbunătățirea continuă în limba română, pentru angajații companiilor din România.

Primul motiv pentru o bibliotecă digitală care să susțină îmbunătățirea continuă în organizații a fost acela că informațiile despre îmbunătățirea continuă (Lean, kaizen, Toyota Production System) nu sunt disponibile digital, în limba română, într-un loc structurat și la un nivel de accesibilitate pentru oricine, de la top management la lider de echipă, fiecare dintre acești având nevoie să înțeleagă noțiunile; pentru aceasta, creatorii bibliotecii au folosit un limbaj cât mai simplu, clar, în limba maternă, însoțit de exemple și imagini.

,,Noi asistăm organizațiile în dezvoltarea unui sistem de management și a unei culturi care are “în sânge” îmbunătățirea continuă. Este încă o zonă care necesită mult de lucru. Pentru asta intervenim prin training cu o serie de cunoștințe și ghidaj aplicat (coaching aplicat efectiv, la locul de muncă), atât pe parte de hard skills – metodologii, instrumente – cât și partea de soft skills – comunicare, echipă, motivare, performanță, influențare, gândire critică și altele, care să susțină un comportament potrivit obiectivului de îmbunătățire continuă”, a declarat Marius Stăvărache, cofondator al Gemba Partners.

Biblioteca Digitală numără peste 150 de titluri, scrise de cinci autori cu expertiză și experiență variată în mediul românesc și dar și internațional:

  • Tudor Olar – automotive
  • Ramona Gombos – calitate în industrie și servicii de dezvoltare digitală
  • Florin Butnaru – automotive și digitalizare
  • Traian Bucur – industria mobilei și industrii conexe
  • Marius Stăvărache – lean management, dezvoltare organizațională, managementul schimbării

Conținutul materialelor este centrat pe metodologie și instrumente de îmbunătățire continuă, pornind de la fundamente (organizarea eficientă a locului de muncă de exemplu, prin instrumentul 5S, mentenanță productivă), mergând apoi la instrumente de stabilitate (de exemplu munca standardizată, rutine manageriale, asigurarea calității) și continuând cu instrumente de analiză și îmbunătățire de flux și de proces (value stream map, kaizen, smed). Gemba Partners a avut în vedere, de asemenea, particularizarea pe anumite tipuri de activitate, pe lângă producție, cum ar fi logistică sau administrarea afacerii/servicii/activități office.

Conținutul este structurat, în principiu, în jurul a 3 dimensiuni: ce este și la ce ajută o metodologie/un instrument, cum se aplică, pas cu pas, exemple practice și tips & tricks.

,,Un aspect important este ideea de bibliotecă versus școală online așa cum mulți pretind că au. Ei bine – pentru o școală sau academie este esențială interacțiunea directă între învățător și cursant, personalizarea parcursului și asistență la fiecare pas, ceea ce presupune o abordare diferită cu costuri suplimentare. Asta facem în proiectele de asistență, unde folosim Biblioteca și echipa de experți Gemba Partners. Însă ideea de bibliotecă e ca acasă: cu toții avem cărți pe care le păstrăm la îndemână, despre al căror conținut știm și, când avem nevoie, revenim la el pentru a-l parcurge și a ne lua exact informația de care avem nevoie atunci”, adaugă Marius Stăvărache.

Materialele sunt scurte (nu mai mult de 5 minute de parcurs pe material), conțin șabloane (templates) și întrebări care ajută la verificarea și fixarea informațiilor iar parcursul este înregistrat, astfel încât, pentru oricine a parcurs materiale, putem certifica acest aspect și oferi, la cerere, o diplomă de recunoaștere.